Technische noodgevallen buiten de kantooruren

Wat is een technisch noodgeval?

De volgende technische problemen zijn noodgevallen:

  • Gasreuk in het gebouw
  • Wateroverlast. Er zijn grote waterlekken in het gebouw. 
  • Problemen met de collectieve verwarming. Niemand in het gebouw heeft verwarming of warm water. 
  • Problemen met de watertoevoer. Niemand in het gebouw heeft water 
  • Gevaarlijke situaties zoals panelen of balustrades die los zitten, losse stenen die dreigen te vallen …
  • Zware verstoppingen in de gemeenschappelijke leidingen. Bijvoorbeeld verstoppingen met terugvloei in de toiletten. 
     

Wat doen bij een technisch noodgeval?

Is er een technisch noodgeval in je woning of gebouw buiten onze kantooruren? Dan kan je terecht bij onze wachtdienst via ons technisch noodnummer. 

Wanneer kan je het noodnummer bellen?

Het noodnummer is alleen actief buiten onze kantooruren:

  • Op werkdagen tussen 12 en 13 uur en ’s avonds vanaf 16 uur. 
  • In het weekend.
  • Op feestdagen.
  • Tijdens onze sluitingsdagen. 

Hoe bel je het noodnummer?

Je belt naar het nummer van onze hersteldienst 09 235 99 55. Buiten onze kantooruren kom je op een antwoordapparaat terecht. Je spreekt je naam, adres, telefoonnummer en een duidelijke omschrijving van het noodgeval in. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op als het om een echt noodgeval gaat. 

  • Algemene herstellingen behandelen we tijdens onze openingsuren. Daarvoor hoef je niet te bellen naar het noodnummer. 
  • Is er een probleem met de lift? Bel dan rechtstreeks naar de onderhoudsfirma. Dit nummer staat duidelijk vermeld in de lift.

 

Hulpdiensten eerst bij brand of personen in nood 

Als er personen in nood zijn of bij brand, dan moet je direct de hulpdiensten bellen! 

  • 112    Algemeen Europees noodnummer
  • 101    Politie
  • 100   Brandweer & ambulance

Let wel: bel alleen naar de hulpdiensten als er iemand in nood is of als het brandt. Wist je dat je moet betalen als je de hulpdiensten zonder reden belt?