NIEUWS 
Ik huur een woning 
Ik wil huren 
Ik wil kopen 
Contact 
Info 




Home > NIEUWS



Nieuws

Tevredenheidsenquête huurders WoninGent

Wij willen graag luisteren naar onze bewoners. Want als bewoner ken je je woning, gebouw en buurt als geen ander. Je weet wat er goed aan is, maar ook wat er beter kan. En net dat willen wij graag te weten komen. Want jouw mening is belangrijk voor ons. Daarom organiseren we een grote tevredenheidsenquête bij al onze huurders.
 
De enquête gaat over volgende onderwerpen:
•         Je sociale woning en de buurt waarin je woont.
•         De dienstverlening door WoninGent.
 
Hoe meer huurders de enquête invullen, hoe beter wij een zicht krijgen op hoe tevreden jullie zijn. Op basis van de resultaten van de enquête, gaat WoninGent acties ondernemen om onze werking te verbeteren. Het is dus belangrijk dat ook jij je mening geeft.
 
De enquête kan je alleen online invullen. Hoe vul je de enquête in?
•         Ga naar de website: www.huurderstevredenheid.be
•         Geef jouw persoonlijke code in. Je ontving deze code bij het bewonerskrantje van mei.
•         Vul de enquête in voor 30 juni 2017.
 
De enquête is volledig anoniem. De persoonlijke code zorgt er alleen voor dat iedereen de enquête maar één keer kan invullen.
 
Kan je de enquête niet zelf invullen? Kom dan met je persoonlijke code naar onze balies of naar het zitmoment van je wijkmonitor. Wij helpen je graag bij het invullen!

Sluitingsdagen voorjaar 2017

WoninGent is dit voorjaar gesloten op volgende dagen:

  • Donderdag 25 mei
  • Vrijdag 26 mei
  • Maandag 5 juni

Voor dringende technische problemen, kunnen huurders tijdens deze sluitingsdagen bellen naar onze technische dienst op het nummer 09 235 99 55.

Actualisering 2017

Dit jaar start WoninGent vroeger met de actualisering van de kandidaat-huurders. De actualisering gebeurt in 3 fases:

  • GROEP 1: actualisering afgerond
  • GROEP 2: actualisering afgerond
  • GROEP 3: brief werd verstuurd op 6/3/2017 - Einddatum is 30/4/2017 

Meer info?

  • T 09 235 99 60
  • Of kom langs aan onze balie in de Kikvorsstraat 113 (maandag t.e.m. donderdag: 8:30 - 11:30)

WoninGent lanceert technisch zakboekje

Als huurder hebt u soms vragen over de herstellingen en het onderhoud van uw sociale woning.

  • Wat zijn mijn rechten en plichten?
  • Welke herstellingen moet ik zelf betalen?
  • Welke herstellingen moet WoninGent doen?
  • Hoe moet ik mijn woning onderhouden?

Daarom heeft WoninGent een Technisch zakboekje voor de huurder gemaakt. Dit is een handig boekje voor iedereen die een woning huurt bij WoninGent. Het geeft een antwoord op uw belangrijkste vragen over de herstellingen en het onderhoud van uw woning.

U vindt in dit boekje een duidelijk overzicht van wie waarvoor verantwoordelijk is. Er staan ook tal van onderhoudstips in.

Reglement van inwendige orde (RIO) aangepast

In het Reglement inwendige orde (RIO) staan de huisregels die u als huurder van WoninGent moet naleven. De bedoeling van het RIO is om het samenwonen in onze gebouwen voor alle bewoners zo aangenaam mogelijk te maken.

WoninGent heeft het RIO vernieuwd. De huisregels werden waar nodig aangepast. We hebben het RIO ook vereenvoudigd en verstaanbaarder gemaakt. De tekst schreven we zo veel mogelijk in klare taal. Het RIO is nu ook opgedeeld in 8 duidelijke thema’s:

  1. Leefbaarheid en veiligheid
  2. Huisdieren
  3. Schoonmaak
  4. Huisvuilverzameling en –aanbieding
  5. Onderhoud van tuinen en trottoirs
  6. Overlastprocedure
  7. Technische zaken
  8. Plaatsbeschrijvingen

Daarnaast steekt het RIO in een nieuw jasje. Het RIO kreeg een volledige make-over. Per thema geven leuke, maar duidelijke tekeningen weer waarover het onderwerp gaat. Op die manier proberen we het RIO voor iedereen begrijpelijk te maken.

Melden van technische problemen en defecten

Hebt u een technisch probleem? Dan kan u dit tijdens onze kantooruren (elke werkdag van 8.30 u – 12 u en van 13 u – 16.30 u) melden aan onze technische dienst:

  • door een e-mail met een duidelijke omschrijving van uw probleem te mailen naar beheer@woningent.be.
  • door te bellen naar 09 235 99 55.
  • door een bezoek aan de technische balie:
    • Waar: Kikvorsstraat 113, 9000 Gent (Nieuw Gent)
    • Wanneer: vrijdag van 8u30 tot 11u30
    • Bus & tram: bus 5 (halte Salamanderstraat), tram 21 (halte Rerum Novarumplein)

Is er een zeer dringend technisch probleem ’s avonds, in het weekend of op feestdagen? Dan kan u bellen naar de wachtdienst van WoninGent op het nummer 09 235 99 55.

Balie bewoners

  • Waar: Kikvorsstraat 113, 9000 Gent (Nieuw Gent)
  • Wanneer: maandag, dinsdag, woensdag en donderdag van 8.30 u tot 11.30 u of op afspraak (09 235 99 60)
  • Bus & tram: bus 5 (halte Salamanderstraat), tram 21 (halte Rerum Novarumplein) 

Algemene telefoonnummers WoninGent

  • 09 235 99 55 (technische problemen en herstellingsaanvragen)
  • 09 235 99 60 (vragen over inschrijving,  verhuring en sociale zaken)
  • 09 235 99 00 (algemene infovragen)